Art journal

Det var ett tag sedan jag gjorde något i boken igår kväll bidde det några sidor.

Mest kladd, hade ingen plan, jag ville göra cirklar så då gjode jag det.

image

Torkade av penseln på nästa sida utan att  tänka så mycket på det. Det är ett sätt att spara på färg. När jag tog en närmare titt på skräpsidan tyckte jag det såg lite ut som ett ansikte så jag förstärkte några linjer och lade till några. Sedan fick den sidan vara färdig. Kan inte låta bli att undra om någon mer än jag kan se ansiktet?

image

Jag tänkte att denna gången skulle jag inte skära ryggen på boken… men

image

Det var bara att inse, det gååår inte att sstänga den längre. Så skalpellen blev framplockad

image

image

Den är fortfarande bullig men betydligt bättre.

Ha en härlig nationaldag!

Kommentera

