Vindsröj

Så…idag har jag städat och tvättat och när jag ändå hade ångan uppe tog jag en sväng upp på vinden för att röja. Det är inte nådigt hur mycket som ligger där, det går inte att ta sig till bortre väggen. Vinden är FULL packad med lådor och papperspåsar och …. skräp. Jag fick ihop en plastpåse med papper och en mindre plastpåse med plast som försvann men det känns som en droppe i havet. Många bäckar små, eller?

 

Iaf när jag röjde så hittade jag en gammal ”ansökan”, jag minns inte att jag skrivit den men det är min handstil och jag måste säga att den är rätt så klockren.

 

 

image

Ang. fast anställning som myrpsykolog

Min morbrors f.d. sambos fasters sonhustrus väninna sen 6:e klass kände en korvfabrikant vars kusin hade en bekant som var på studiebesök hos Er för 5 år sedan och som träffade en Herr Anders Jonsson som jag nu fått mig vidtalat kommer att gå i pension och som jag önskar efterträda. Nu undrar ni om jag i mitt trivsamma liv hitills har hunnit förskaffa mig någon erfarenhet av myror. Detta yrke vore mig ytterst passade eftersom jag har samspråkat med mina egna privata hyresgäster som vidhållit att stanna under min rostfria aluminiumdiskbänk med diverse psykiska påfrestningar i sitt sinne av den plötsliga naturkatastrofen som tvingade dessa små varelser att flytta till mig. Dessa stackars försvarslösa varelser råkade i tidig ålder ut för traumatiska upplevelser. Redan under deras första dygn som myror blev deras föräldrar brutalt avrättade an en överenergisk villaägare medelst insektsmedel. Jag har efter att ha diskuterat myrornas problem med myrorna vigt återstoden av mitt liv åt att kämpa för myrornas rättigheter i den sammanfallande sammhällsstruktur som vi kallar dagens Sverige. Jag vill för övrigt påpeka för eder att myror är enormt intelligenta djur som redan vid myräggsåldern har extra sensoriska upplevelser och därför är väldigt sensibla i sin världsliga politiska åskådning av Sovjets före detta sammanhållna stat.

Med mycket normala hälsningsfraser vill jag härmed säga adjö och hoppas på en mycket trevlig anställningsmiddag.

Undertecknat: Myra Schizofrenius

🙂
Den är daterad 93-08-11, det var ett tag sedan. Ovan är en exakt avskrivning.

Vad sägs? Skulle du anställa mig som myrpsykolog?

3 reaktioner på ”Vindsröj

Kommentera

