Bastuvind

Så, idag har jag varit på’t igen, vindsröj. Det blev en kasse papper att slänga och en kasse med diverse skräp. Tyckte jag det var varmt sist? Det var som en sval sommarkväll däruppe sist, det känns som jag tillbringat en timme i en bastu. Det blir mycket vattendrickning ikväll =)

Jobbade en del på boken också, den rör sig åt rätt håll och det känns inte omöjligt att ha ett första utkast färdigt innan nästa föllsedag.

Har på senaste tiden känt ett behov av en kalender. Under lång tid har jag bara använt telefonen men jag vill skriva, med en penna och kunna häfta/klistra/tejpa fast saker, i olika färger. Så jag tittade på filofax, kommer ni ihåg filofax? De var stora för sisådär tjugo år sedan, jag var väldigt förtjust i dem. De finns kvar men oj, de var inte gratis! Uppåt en tusing får man pynta för en filofax i någorlunda storlek. Det finns inte i budgeten så en av sakerna jag gjorde på vinden var att försöka lokalisera antingen min gamla filofax eller något jag kan göra om till en fungerande filofax-liknande sak. Hittade både och =)

Vad jag inte hittade var min gamla ljusbruna ”äkta” filofax och jag är rädd att den har blivit slängd i någon utrensning, hoppas inte, nåja den dyker kanske upp framöver.

Nu ska det torkas av och organiseras kalender!

 

tjing!

2 reaktioner på ”Bastuvind

  1. I’ve recently had the same problem! I wanted a day planner type thing but they’re all so expensive and way to small for me… I chose to make one out of a composition notebook so I could make it exactly as I need it to be! I love it so far🙂

    This is where my inspiration came from🙂

    • Small world, that’s the same video I looked at! =)
      Those composition books seem really nice I see then all over but haven’t found them in any swedish stores yet😦 not even something similar. When I do, I’ll by a dozen🙂

Kommentera

