Boken

Jag satt fast och visste inte hur jag skulle få till det. Jag försöker få ihop de berättelser jag skrivit under flera år till en, det är lite knepigt men eftersom de allihop har samma grundtes/bas tyckte jag att det var värt ett försök. Helt enkelt ett sätt att få ur mig den berättelse som legat och pyrt i skallen sedan jag läste Anne Rice någongång på 80 talet. Jo, den har pyrt ett par år….

Ikväll lyckades jag få ihop det något lite iaf. Jag sitter inte fast längre och det är väldigt roligt, nu är det skoj att skriva igen. Det ska bli spännande att se om jag kan få ihop det hela vägen.

Listan över saker att ta reda på kommer bli massiv, den växer för varje dag. Deweysystemet, Londons tunnelbana, Ryska fraser, Moskvas Metro, Pyreneerna…..någon som vill jobba gratis med att leta fakta åt mig? Det kommer bli några timmar på biblioteket och internet för att hitta allt.

Det får bli en senare fråga, än så länge är det första utkastet jag jobbar på så jag nöjer mig med att hitta på något som låter bra och göra en anteckning om att ta reda på sanningen senare.

Jag kan nog få ihop ett utkast innan jag blir fyrtio trots allt.

2 reaktioner på ”Boken

Kommentera

