8. GAH!

Egentligen hade jag tänkt att jag skulle lägga upp en liten novell jag skrev för okänt antal år sedan, ”mord i tvättstugan” eftersom jag tvättar nu på morgonen. Kändes passande =)

Men sedan läste jag detta: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17256725.ab

Whut?

Lät lite märkligt, ”varnar” gör man ju för något som är farligt, eller har jag missat något här? NASA har en liten infosida om det här med solens magnetfält för den som är intresserad av fakta: http://www.nasa.gov/mission_pages/iris/science/Sun-Magnetism.html.

Sedan gick jag in och läste artikeln som Annika Forsell på aftonbladet länkar till. Ja …. jisses…. vad säger man? Hon har alltså översatt ungefär hälften och fått det att låta som att jorden är på väg att gå under. Packa väskorna, ta skydd under skrivborden och be för NU, NÄRSOMHELST kommer solens magnetiska poler att vändas! Det ger effekter i halva universum! Forskarna är FÖRVIRRADE!

 

DOMEDAGEN ÄR HÄR!

suck.

 

Såhär står det i texten för den läskunnige: med ett intervall på sisådär 11 år vänder solen på sina magnetiska poler. Syd blir norr och vice versa. Den här gången har den ena polen (norr) har redan bytt polaritet och syd håller på att komma ikapp. Forskarna vet inte varför det är så den här gången. När de magnetiska polerna byter plats blir det lite skakigt ett tag något som en del forskare tror kan ha viss påverkan på vädret.

That’s it. Detta händer regelbundet, vi har ännu inte exploderat så gott folk, ni kan gott krypa fram från under skrivborden, stoppa undan domedagsskyltarna. Det är bara Aftonbladet som inte klarar av att kontrollera fakta. Som vanligt.

 

Jag blir så irriterad, det säljer kanske lösnummer men inte fan kommer jag ta dem på allvar den gång de faktiskt varnar för något! Jävla skittidning.

 

Kommentera

