Art journal pärm

Pärmen börjar bli klar. Jag klädde den med papper, två lager gesso och sedan målade jag och markerade kanterna. Nu på morgonen slängde jag på ett lager lack. Det gula inlägget ska jag dela på häften och klistra på insidorna (hjärnan vill kalla det bokspeglarna). Sedan återstår bara att sy in inläggen, det är där risken är störst att jag sabbar hela projektet.

image

Tog fram knapparna jag gjort, jag hade funderingar på att dekorera pärmen men bestämde mig för att vänta tills boken är färdig. Det blir lättare att jobba i den med en slät pärm.

image

Leave a Reply

