Nagelstatus

Så för några veckor sedan fixade jag naglarna. När jag nu haft dem ett tag och vant mig vid (nästan) att inte kunna plocka upp små saker utan verktyg kan jag säga att – nej, inte min grej. Fördelen med naglarna har varit att jag inte behövt bry mig, de har sett bra ut, till och med nu när det är rätt förstörda ser de ok ut. Plasten/gelén eller vad det nu kallas har lossnat lite för mycket för att jag ska vara ok med det. Dessutom, på en vanlig nagel lossnar färg, på plastnaglar not so much. Den sista tiden har jag målat en del och naglarna är nu svartfläckiga av svart gesso som inte går bort.

Kanske är det bara en fråga om att materialet inte fungerar med mina naglar och om jag testar något annat så blir det toppen men pja, för mig är det viktigare att jag kan plocka upp den lilla papperbiten/nålen/pärlan än att naglarna ser tjusiga ut.

Något att göra inför nyår eller om jag ska på en tjusig tillställning men troligen inte för varje dag. Inte min grej. Roligt att testa var det iaf och jag har nu större förståelse för när någon säger att de inte kan göra något för de har plastnaglar. Det är inte nödvändigtvis för att de inte vill förstöra sina tjusiga naglar (naglarna är förvånansvärt stryktåliga), de KAN inte göra det, naglarna är för tjocka och greppet fungerar inte som det ska. Det är en form av milt, frivilligt handikapp🙂

Kommentera

