Ambulansfärd

Så igår vid niosnåret började jag få lite ont, sedan gjorde det mycket ont, alldeles förfärligt ont.

Halv tolv insåg jag att det inte var något jag fixade på egen hand så jag ringde efter ambulans. Det blev blodtryck, ekg och smärtstillande i bilen och sedan åktur till akuten. Där blev det mer prover och slutligen fick jag en smärtstillande spruta som hjälpte. Kl ett imorse var jag äntligen smärtfri, det var den värsta smärta jag har upplevt och jag hoppas innerligt att jag aldrig toppar det.

Njursten – undvik om möjligt. Drick ordentligt med vätska VARJE DAG, det är troligen där jag missat. Jag har varit riktigt dålig på att dricka ordentligt men det blir det ändring på nu.

Nu blir det medicinering och om två veckor ska det röntgas, hoppas allt kommer gå bra och att det inte bråkar mer med mig.

Nu ska jag dricka lite🙂

 

 

4 reaktioner på ”Ambulansfärd

Kommentera

