Art journal av tyg

Okej så jag har fått en idé, som vanligt vill jag genomföra sagda idé nununu eller omedelbums.

Iaf så skriver jag upp den här så jag inte glömmer bort den.

Kökshanddukar från ikea kostar inte många kronor(http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/Textiles/18851/)  så jag tänkte som såhär:

Köpa en bunt handdukar

Vika dem på mitten och sy ihop, antingen sy ihop hela bunten eller göra lägg som sedan sätts ihop till en bok.

Dekorera sidorna med broderier, tygbitar, knappar, tråd, garn…ja allt som går att sy fast, vilket när jag tänker på saken är en hel del…

Sedan när sidorna är dekorerade sy ihop dem två och två för att dölja baksidorna som kommer vara lite småfula och då skapa fickor för tunna pappers art journals.

Detta projekt kommer ta en stund =) men skoj kommer jag ha. Att jag och mamsen precis köpt oss en ny symaskin har ju såklart lite med saken att göra.

Så någon som ska åka till ikea och vill ha sällskap?😉

Kommentera

