Sova? Vaffödådå?

De senaste veckorna har jag inte lyckats somna innan 3 på morgonen. Detta har jag sett som ett problem. Jag har nu beslutat mig för att istället för att vakna cirka tjugo minuter efter jag somnat och sedan ligger och snurra till sisådär tre-halv fyra snåret går jag upp när jag vaknar oavsett NÄR detta inträffar. Väldigt mycket mer positivt att gå upp tidigt (just idag gick jag upp halv två) för att sedan när jag blir trött ta en liten siesta.

Jag är oförskämt nöjd med mitt beslut🙂

Nu till nästa utmaning – vad kan man ägna sig åt den här tiden på dygnet som inte driver grannarna till vansinne? Jag har redan tittat på golden girls, avkalkat kaffekokaren, spelat farmville och nu bloggar jag. Vad kan man göra mer som inte för oväsen? De flesta pyssel är rätt ljudlösa, jag kan läsa, sortera dvd borde vara relativt tyst, sy i min fabric journal….finns en del att göra tills det är ok att ha ljud för sig.

Kommentera

