Så vad händer?

Jag är inte så regelbunden med mina inlägg. Oftast tycker jag inte att jag har något intressant att skriva om.

Nåja, ibland händer det saker🙂 idag har det varit strålande väder, jag har registrerat mig på goodreads och jag har gett mig själv en utmaning – läsa hundra böcker på ett år. En gammal goding som jag ännu inte klarat av även om jag kommit rätt nära några gånger.

Jag har en enorm TBR (to be read) hög och en liten utmaning kanske kan tända en eld i röva på mig så att högen krymper något. Det är ingen särskilt jobbig utmaning – jag älskar ju trots allt att läsa så jag ska nog klara av det!

Min senaste passion är böcker som Tree of codes av Jonathan Safran Foer (https://www.goodreads.com/book/show/9583799-tree-of-codes) en bok som är en annan bok som Foer har gjort hål i. Knäppt? jajamensan =) även väldans intressant, jag läste boken på cirka en halvtimme och det var en upplevelse. Det var inte helt glasklart vad den handlade om, texten läses mer som poesi än en vanlig novell, här och var hoppar en fras upp och biter sig fast, ibland tyckte jag mig se en berättelse och andra gånger var det bara ord ord ord och ingen egentlig mening. Jag rekommenderar boken varmt mycket för att den är så speciell som den är, den går utöver texten och blir ett konstverk i bokform. Nu vill jag läsa orginalet och se vad som stod i hålrummen.

Har beställt en annat specialare via adlibris https://www.adlibris.com/se/bok/s-9780857864772 det är andra gången jag försöker beställa den och de har nu behandlat min beställning i över en vecka så det ser mörkt ut…håll tummarna!

Kommentera

