Signatur och bokmärken

Så om ungefär en vecka kommer jag veta huruvida svenska staten anser att jag är en terrorist eller inte. Jag tycker mig vara  relativt säker på svaret men det kan alltid vara bra med en second opinion, för säkerhets skull så att säga. Idag blev jag ombedd att signera ett papper – tydligen kan de inte kontrollera min terroriststatus vara eller icke vara utan mitt samtycke – när jag läste igenom det tänkte jag på hur det alltid känns nästan lite  oartigt, iaf för mig känns det alltid så. Märkligt.

Nåja, när det var avklarat tog jag el busso till föräldrarna för lite utskrifter och pyssel. Jag har känt en brist i mitt liv, en saknad, så jag sydde mig några snygga bokmärken. Snabbt och enkelt, ikea har stuvbitar för sisådär en trettio kronor, färgglada fyrkanter som jag kapade till lämplig storlek och sydde ihop. Jag är väldigt nöjd med mina nya bokmärken. Det blev tre stycken denna gång, nästa gång blir det fler.

Efter att jag beslutat mig för att läsa hundra böcker iår har jag kommit igång riktigt bra med läsandet och jag har gott hopp om att hinna. Väntar otåligt på att house of leaves ska komma in på biblioteket men jag har ju min vackra S. så jag ska nog klara mig.

Kommentera

