Nytt projekt

Att binda böcker är så roligt, att binda dem av sådant som skulle slängas är ännu bättre – nästan gratis, skräddarsydd art journal – perfektion!

Jag har länge haft svårt att slänga papperspåsarna man får ibland när man handlar, eller om man går på en mässa eller dylikt. Det är ju oftast rätt bra kvalité på pappret så man borde kunna göra något av det. Ni som känner mig kan nog gissa att planen är att göra en bok av dessa papperspåsar🙂

Jag samlar det jag hittar på pinterest:

Skulle gärna hitta ett sätt att binda ihop dem utan att ta isär dem, det blir mängder av skojsiga fickor att stoppa saker i. Jag har ännu inte löst gåtan om hur det ska gå till eftersom jag vill binda ihop mina signaturer och inte limma (fusk!). Just nu lutar det åt att jag plockar isär påsarna och klipper pappret till lämplig storlek. En av instruktionerna blötte pappret och torkade det innan bindning – intressant, då kan man ju passa på att kaffe eller te färga, dessutom har jag läst någonstans att om man blöter papper och torkar det så blir det mindre poröst och alltså lättare att måla på.

Eftersom jag inte har så många papperspåsar (än) tror jag att jag gör en papperspåse/kuvert bok. Det märks, när det väl är dags att göra den kanske jag har hela huset fullt med påsar🙂

Den här helgen har jag inte gjort ett skit, precis vad jag behövde – lugn och ro. Eller jag har ju tvättat och diskat och letat tutorials och tittat på filmer och lagat mat och och och – men utöver det har jag inte gjort ett endaste dugg!

 

 

Kommentera

