Det går framåt

Pärmarna ser mer ut som bokpärmar och mindre ut som kartongbitar:

wpid-20140907_115841.jpg

Jag har använt överblivna bitar av packmaterialet och några använda och torkade tepåsar, rev itu i mindre bitar och modge podgade på’t. Jag är nästan helt nöjd, funderar på om jag ska våga lägga på lite acrylfärg. Kommer bli ett lager med någon form av lack iaf så ytan blir lite tåligare. Jag klippte av 1.5 cm på längden.

Läggen har fått sina svarta pappersryggar:

wpid-20140907_115848.jpg

Det ser lite knöligt ut beroende på att jag har satt på clips för att hålla ihop allt. Jag började med 2 cm breda pappersremsor men ökade till 3 för att de skulle bli lite lättare att hantera. Dessa remsor kommer att göra min bok stadigare, den kommer få en svart rygg som gör att tråden kommer synas bättre (tror jag iaf) och det gör ryggen tjockare vilket ger något lite mer plats för att klistra in saker i boken utan att den blir för tjock.

Jag tror på’t, än så länge ser det ut att bli som jag vill ha det. Nu ska pärmarna få torka ordentligt innan jag fortsätter.

Kommentera

