Fröbarn

image

I december förra året tillverkade jag min nuvarande art journal. Jag har många sidor kvar att kladda på men det är dags att börja tänka på min nästa bok. Kanske blir den jag jobbar med just nu även om jag har andra planer för den.

Bilden ovan är ett uppslag jag gjorde för ett tag sedan som jag blev riktigt nöjd med. Bakgrunden är en servett, jag lekte fram figurerna med kol och färglade med akrylfärg. Figurerna får mig att tänka på frön. Den första kan jag inte komma på vad fröet heter (vet precis hur det ser ut) kan vara gran. Den andra är tveklöst ett ekollonbarn.

Kommentera

