Fabric journal

För en tid sedan bestämde jag mig för att börja med en fabric journal. Principen är densamma som för en art journal (anything goes) det som skiljer är att man istället för att utgå från papper och färg har tyg och tråd som utgångspunkt.

Jag sydde ihop några kökshanddukar med tanken att binda ihop boken senare. Började brodera lite på en sida och sydde fast en lapp på en annan sida. Sedan var inspirationen slut. Jag har alltid varit mer intresserad av papper.

För tillfället ligger min art journal på is och jag har börjat med min tyg journal igen. Jag har upptäckt filtning:

image

Den här sidan tänkte jag täcka och sedan kanske sy fast lite pärlor eller knappar. Det är första gången jag gör det så det är inte så mycket finess inblandat, jag tar lite ull och filtar fast, tänker inte så mycket. Jag vill mest få en känsla för materialet och leka lite. Finess kan vi jobba på sen🙂

Kommentera

