Då var det måndag igen

Helgen har varit lugn och jag har slängt en del. Skönt att börja få lite mer struktur. Har kommit igång med läsandet och för tillfället jobbar jag på tre böcker:

Reines dagbok- en man som bodde på stockholms gator i tretton år innan han äntligen fick en lägenhet. Han sålde situation stockholm och skrev varje månad en kolumn i tidningen. De texterna blev en bok.

Dålig karma – en kvinna dör och eftersom hon inte varit så vänlig återföds hon som myra. Boken handlar om hur hon kämpar för att samla tillräckligt många karmapoäng för att kunna skuffa ut makens nya flickvän. Enligt texten på omslaget ska den vara hysteriskt rolig…jag är skeptisk.

Kaffe med rån – åldringar otrivs på hemmet och bestämmer sig för att begå brott så de kan hamna i fängelse. Fångarna verkar ha det bättre. Bra historia och härligz karaktärer. Texten hade mått bra av att gås igenom en gång till, språket är lite tråkigt.

Jag är inte överkänslig för parfym men någon på bussen har badat i en substans som får mina ögon att tåras…

Kommentera

