Bokrea 2015

image

Det blev en liten hög iår också. Blir säkert några till men nu får jag rensa ut lite bland de böcker jag har.

Uppifrån och ned har jag köpt.
Brev i urval – Marcel Proust. Har inte läst något av honom än. Fastnade för utdraget på baksidan där han skriver och tackar för senast på ett väldigt inspirerande sätt.

Nästa bok i högen köpte jag endast baserat på utseende, det är tre böcker sim de har limmat ihop. Har inte hört talas om författaren – Cesar Aira.

Sedan har vi Haruki Murakami, jag tyckte bra om 1Q84 så varför inte.

Valentines första fru och annat gammalt av Arto Pasilinna. En av mina favoritförfattare.

Kvinnan som gick till sängs i ett år av Sue Townsend.

Flickan från ingenstans av Justin Crown.

Sist men inte minst en samlingsvolym med berättelser av Jules Verne.

Jag känner mig rätt nöjd faktiskt.

Kommentera

