Ny traveller notebook

image

Omslaget har jag gjort av en gammal väska som jag klippte sönder. Jag klistrade fast en bit canvas på avigsidan för att göra tyget mer stabilt. Sedan målade jag canvasen klippte biten till lämplig storlek och gjorde hål för snöret.

Omslaget är kortare än den förra och tillräckligt bred för att jag ska få plats med allt.

Om du vill göra något liknande rekommenderar jag pocketfullofvintage på youtube,länk längst ner, hon har gjort en serie videos om hur man gör en travellers notebook med anteckningsböcker och lull-lull. Jag valde att bara ha två snören för böcker – då får jag lätt in sex anteckningsböcker vilket räcker gott och väl. Jag har inte heller något fäste för penna eftersom jag vill kunna vända på mitt omslag och använda den med den målade sidan utåt. Eftersom jag använder tyg istället för läder har jag satt knappar där gummibandet går igenom tyget för att hindra att bandet töjer tyget för mycket.

Anteckningsböckerna har jag gjort själv av diverse anteckningspapper och skräppapper. Man kan även köpa billiga anteckningsböcker och skära ner dem till rätt storlek.

Kommentera

