Min nya anslagstavla

image

Tjusigt eller hur?

Jag köpte en anslagstavla på IKEA för sisådär hundra år sedan. Den har stått ouppackad i ett hörn sedan dess, jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med den. Så bestämde jag mig för att iaf måla den turkos. Det gick några veckor till och idag fick den så äntligen ett jobb.

Idag har jag gått igenom min lägenhet och satt post-it lappar på alla lådor och skåp, färg efter svårighetsgrad. Skåpen ska städas ur och organiseras. Det som inte används ska bort. För att göra det hela lite roligare har jag gjort en lista över saker jag vill köpa som jag egentligen inte behöver och gett post-it lapparna olika poäng. För 300 poäng får jag köpa en ny penna med bläck och papper. En Ipad kommer kosta mig 1000 poäng osv. Jag sätter även upp lappar för annat än lådstädning. Idag har jag röjt upp i en klädhög och städat undan mina dvd skivor som låg över hela lägenheten.

Kommentera

